fredag 7 augusti 2009

Hemma i den stora staden igen!

Ja, då var man hemma i den stora staden igen. Skönt men samtidigt inte. Saknar familjen och vännerna där hemma.

I onsdags kom beskedet som jag väntat som en tok på. Och det omöjliga blev möjligt.
Jag kom in på högskolan. Så nu blir det plugg i minst 3½ år framåt. Det ska bli skit kul. Börjar med mitt första upprop den 26e augusti. Sen är det introduktionsveckor som gäller. Spännande, jag bara väntar på att alla mina info papper ska komma på posten.
Sökte csn idag. Det är såklart mindre kul när man vet vad lånet kommer hamna på. Men det ska vi väl lösa också sen när det blir dags.

När jag kom hem igår vid 19.30 så hade min underbara man köpt massa blommor till mig. Jättefina, eller hur? Helt mysig är han.



Under kvällen så bestämde vi oss för att bygga upp det allra senaste nyinköpta. En NY pelare till våra bebisar. Skit stor är den. 2 meter bred och 2,5 hög där den är som högst. 60 EUR på tyska ebay. Allt som allt med frakt blev det 1000 spänn. Helt fantastiskt. Se bilden nedan. Vi kom dock överens om att flytta den då den står bredvid tv'n och när dem har race så vill inte tv'n vara med. Så det får väl bli dagens projekt.


Fräsen och Matvrak inviger den nya pelaren!



Bortsett från det så måste jag springa ner till banken och få en ny bankdosa då min lille har gått sönder. Stackaren, och posta ett paket till dansken i GBG som köpte vårt moderkort. Vi tjänade in pengarna till pelaren där iallafall ;) Sen måste jag till apoteket och hämta ut lite ny huvudvärksmedicin då den är slut med. Sen är det kväll och jag kan mysa med min älskling.

Zingo har varit ledsen när mamma inte varit hemma. Men ack så glad och social han blev när vi bänkade oss framför tv'n igår. Mammas lille kisse.

Annars finns inget nytt att uppdatera.

Nu blir det packa paket.

Until next time..

2 kommentarer:

Blogger Liane sa...

vilken härlig bukett, jeflar vilken klätterställning. Det måste vara rena paradiset för kissarna att flänga upp & ne ri den :)

25 okt. 2009 20:48:00  
Blogger ~Psycho Bitch~ sa...

Hur vore det att börja uppdatera lite? xD

18 juni 2010 12:47:00  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida