söndag 10 maj 2009

Idag är det söndag!!

Jajamänsan, idag är det guds vilodag som Johan säger och allt som oftast utnyttjar :P

Vi har för andra dagen i rad försökt ta ner det förbannat fula marmorbordet som ska huttas. Vi måste ner med det till källaren tills vidare. Det slutade återigen med att det får stå i vardagsrummet till tisdag så återkommer kära svärmor och hennes man med den lilla kärran som ska hjälpa oss. Det är värt att påpeka att detta väger, ja, 45 ton ungefär.. Haha, nej men det är tungt som fan. Och vi är 4 stycken varav två är klena och två är starka. Alltså går det inte att bära ner det. Men jag tror inte det går med vagnen heller. Jävla skit bord.

Vi har otroligt mycket planer här hemma. Vi har köpt tapeter och väggfäste för tv'n till sovrummet nu. Så när jag kommer hem från Öland så ska jag sätta igång med målning och tapetsering där. OCH a-kassan fick äntligen tummen ur arslet och fixade min förhöjda dagpenning. Det tog inte bara 3½ månad. Så nu inväntas det en saftig utbetalning :D För dem pengarna ska jag först och främst gå till tandläkaren och sen ska jag och J ta en tur till Svågertorp, köpa nya tapeter till vardagsrummet och göra det med innan det blir för varmt. Vi ska även förmodligen inköpa takspots med dimmer och bygga in i en liten "konsol" som vi ska sätta upp ovanför ingången till vardagsrummet. Det kommer bli riktigt trevligt, hoppas jag i alla fall. Inte många vet hur sovrummet eller något annat rum för den delen ser ut, så jag ska ta före och efterbilder så alla som vill får en sneak peak :P

Imorgon ska jag till Orson igen (Orson är min husläkare, och ja, han är på pricken lik Orson. För er som inte vet vem Orson är så är det en karaktär i Desperate Housewives) och kolla min huvudvärk. Noggrannare undersökning. Vi får se vad han säger. Tycker det är en bra läkare f.ö. De perioder skallebangen är som värst har jag fått Naproxen utskrivet, testade en idag. Tvivlade då den inte satt in efter en 20 min. La mig i sängen och pang, 10 minuter senare var den borta. Nu i skrivande stund har jag ingen skallebang. Underbart.

Sverige tog bronset i VM idag. Grattis Sverige!! :D Nu ser vi gärna att ni tar guld i OS nästa år.

På torsdag ska vi med Fräsen till veterinären igen för en blodprovskoll. Med största sannolikhet kommer hon få sluta med sin kortison och vi håller alla tummar att hon klarar sig nu också. Hon kommer trots detta att ca var 3e eller 4e månad gå på stadig blodprovskontroll. Hur länge det kommer fortgå vet ingen, men minst ett år i alla fall. Stackars lilla hjärtat. Blir rakade på benen jämt. Men hon är helt underbar den lilla.

Så, på måndag, troligen, så åker jag hem till ön för att fira att bror tar studenten. Present och kort inköpt, sen får jag be mamma beställa blommor åt mig med. Tyvärr ser det ut som att jag faktiskt inte alls kommer loss och kan stanna till helgen med mina hjärtan. Jag ger det denna veckan att lösa det med, sen får det vara om det inte går. Men det verkar som att jag måste åka senast fredag morgon.

Om ca 2 månader kommer mitt beslut om högskolan. Jag håller verkligen tummarna att jag kommer in på det jag vill. Trött på att vänta på att ta tag i mina drömmar och framtiden. Påfrestande om inte annat.

Och så har vi den omtalade dieten (omtalad här hemma). Det har än så länge gått fantastiskt bra. Vägde mig efter en vecka idag och vågen stod på -2 kg. 2 kg på en vecka pga totalt ändrade matvanor. Jag hoppas verkligen det fortsätter i samma riktning nu, jag har 3 månader på mig att gå ner 10 kg. Det är ett krav för att jag ska kunna få mina p-piller. Alltså har jag och den helt underbara p-piller tanten gått in i ett avtal. Så det är att välja mellan, p-piller eller kondom. Jag väljer mina piller då jag har en klumpig sambo som säkert skulle ta sönder den varenda gång och så är jag på smällen inom två röda. Haha. Det får faktiskt vänta tills jag är klar med skolan.

Annars har jag nog inget jätte spännande att uppdatera. Jag gör biskvier till svärmor, men det är en hemlis, och dem måste vara klara tills imorgon, så jag får fortsätta med det. Imorgon blir en fullspäckad dag med massor att göra.

Simba ligger här bredvid och tvättar magen och säger mjau :P

Till nästa gång ;)

3 kommentarer:

Anonymous D sa...

Har du ansökt på nätet? Glöm inte att tacka ja isåfall =) Jag glömde tacka ja till vårens kurser (eftersom vi måste söka en termin i taget).. Synd att det inte blir av den helgen, men det finns fler dagar på en vecka som går att göra något åt ju =)

12 maj 2009 10:44:00  
Blogger Mia sa...

Jajamänsan, som tur är så skickar dem ett mail o talar om när det är dags :P Ja, vi får se hur helgen blir, som sagt så vet jag inte än ;) Men jag håller tummarna.. hihi...

12 maj 2009 18:08:00  
Anonymous Liane sa...

Kommer bli superb i lyan er. Håller verkligen tummarna att du kan stanna til lhelgen med som D sa så finns det ju fler dar än helgen att göra nåt på.

14 maj 2009 14:51:00  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida