onsdag 25 mars 2009

3 dagar kvar med countdown..

Precis hemkommen från mobilia och från frisören på hörnet. Jag har nog haft en tur dag idag. Jag hittade 1 (ETT) par vita linnebyxor på hela mobilia som faktiskt satt helt okej. Jag har alltså funnit mina vita byxor till dräkten. Det tackar vi Lindex för. Egentligen så hade jag inte råd, men jag unnade mig ett besök hos frisören. Så nu är jag fin i håret igen med. Det enda jag skulle behöva är ett par solningar, men det hinns inte med innan lördag nu.
Alldeles för mycket att göra här hemma så gubben klarar sig ett tag. Dessutom är det tvätt imorgon och ett besök på alkoholaffären. Sen är det fredag och kissen ska iväg till veterinären för ett nytt blodprov och sen strax efter det kommer brorsorna och hämtar mig. Det ska bli såååå himla kul och träffa alla mina loves. Jag saknar dem så grymt mycket och jag ska verkligen försöka undvika huvudvärk på lördag kväll så jag kan njuta av sällskapet och festen så mycket det bara går. Man önskar kanske att tiden kan stanna där för ett tag. :)

En liten update om vår kisse som vart/är sjuk. Hon är mycket bättre och har svarat jätte bra på kortisonet. Vi får se vad blodvärdet ligger på, på fredag. Dem hittar inte felet på henne så vi kommer med största sannolikhet aldrig få veta vad som är fel. Vi vet inte heller om hon kommer behöva kortisonet för resten av livet. Men jag ber till dem högre makterna att hon slipper och att hon håller sig frisk. Mammas älskling..

Som dem flesta vet så ska jag skriva högskoleprovet på lördag. Kommer ta hela dagen och jag vet inte hur det kommer gå eller hur jag kommer funka i huvudet med tanke på vad som stundar för kvällen. Jag vet att det kommer vara en stressig dag iallafall på många sätt. Men vi håller alla tummarna att jag helst får 2.0.. ehrm, haha :P Idag är det 3 månader sen som jag förlovade mig med min J. Han trodde han skulle bli dumpad innan dess, men han ska inte tro att han blir av med mig så lätt. Han är med andra ord skyldig mig 1000 spänn eftersom vi slog vad om saken.. haha.

Vad bär då resten av kvällen i sitt sköte? J ska få färga mitt hår, jag ska laga mat, städa undan lite, slöa. Ta hand om mina kissar och ge dem massa kärlek. Dem är så underbara. Fräsen (katten som är sjuk) har fått sååååå mycket beröm av veterinärerna för att hon är så tillgiven och snäll. Alla våra kissar är likadana, alla utom Simba som är en liten lömsk sak, han vet man inte riktigt vart man har alltid. Men han är underbar ändå (minus de gånger han kissar, spyr och drar sin röv på golvet överallt). Måste erkänna att jag nästan är lite nervös över att komma hem. Jag är så sällan hemma och det blir så överväldigande alla gånger man ska hem. Men det ska bli grymt kul.

Nu ska jag steka mig ett par pannkakor så vi får någon mat i oss. Vi syns snart älskon <3

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag längtar verkligen till på fred/lörd. Då kommer 2 älsklingar till ön. Du och ias & min käre kusin. = ) Känner mig lite som ett barn på julafton, jag hoppas att huvudvärken håller sig borta så blir det god amt, dricka i goda vänners lag & ett rejält röj på golvet, lite anant roligt. Kul att katten blivit lite bättre det är aldrig kul när de små e sjuka, du kommer att skriva 2,0 på högskoleprovet du rockar fett gumman min :p See you soon over & out. -( muren står här , väntar på dig )

26 mars 2009 09:38:00  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida