söndag 12 april 2009

Påskdagen



Är i år en söndag, för er som kanske inte vet!

Jag har som vanligt huvudvärk. Och nej, jag menar verkligen vanligt. Jag anar spänningshuvudvärk. Kan inte tänka mig annat. Mjo, stress kanske. Jag måste börja jobba på det där i varje fall.

Idag hände det som jag länge funderat och även jobbat för. Jag sökte till högskolan. Yes, it is done. 1a hand socionomprogrammet inriktning äldre och funktionshinder på MAH, 2a hand. socionomprogrammet indvid/samhälle på MAH, 3e hand socionomprogrammet på LUV och sist men inte minst en kurs socialt arbete på MAH. Vi får helt enkelt se i juli hur detta går. Det är gjort nu iallafall och det känns faktiskt skönt. Jag har varit lite stressad och spänd över det hela.

Annars så har påsken förflutit ganska smärtfritt med massa god mat och lite godis på det. Jag är inte så förtjust i godis faktiskt, så det har inte varit så mycket. Igår blev det lite depp faktiskt. Satt hemma med gubben och saknade familjen och vännerna. Det är lite sådär extra tungt då och då. Jag/vi har ju inte så många att umgås med här nere. Ibland saknas det liksom något. Men oftast är det faktiskt skönt.

Våren har verkligen hittat till Malmö. Helt galet varmt och skönt är det. Natten går knappt att sova på längre. Åtminstone inte bredvid någon för det blir så otroligt varmt. Jag misstänker att det kan vara boven i dramat bakom mina senaste dagars huvudvärk.

Nu i dagarna som kommer ska jag försöka ta tag i ommöbleringen av kontoret. Det ska bli så skönt att få ordning här inne. Om det är något som min J är så är det en prylgubbe. Usch.. hatar att ha saker överallt.

Nu ska jag lägga mig i sängen och chilla ett tag med ett avsnitt av CSI och hoppas det kan råda bot på värken. Idag bifogas en liten påskbild på en påskkatt eller två. Haha..

Ha nu en fortsatt skön kväll.

2 kommentarer:

Blogger ~Psycho Bitch~ sa...

haha så söta dem är! <3 mina hade klöst ögonen ur mig om jag försökt mig på nåt liknande =)

12 apr. 2009 22:43:00  
Anonymous Liane sa...

söta missarna e, påskfina, allt. Håller tummarna för dig lovley att du kommer in. Saknar dig oxå i massor, håller med du att det är lite tomt trots att jag bor nära dom andra girlesen men du fattas så det blir ändå en man kort oftast. Saknar dig. Hoppas din påsk varit bra min har bestått av jobb : (

14 apr. 2009 08:41:00  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida