lördag 4 april 2009

Lördag eftermiddag!

Och det är heeeeelt underbart väder ute! Solen skiner och det är sisådär en 17 grader i skuggan och massa värme i solen. Våren har kanske kommit för att stanna nu? Vi hoppas. Det bara spritter av vårkänslor i hela kroppen. Och katterna är galnare än vanligt. Och dem älskar att gå ut på balkongen. Det bästa dem vet. Så fort man öppnar på morgonen så springer dem ut och så sitter dem där tills mörkret och kylan infaller igen. Underbara missar..

Vi hade planer på att tända grillen första gången i år. Blir några saftiga grillspett, Johan får bakpotatis och jag äter potatisssallad. Mmm, gott..

På tal om mat så lagade Lady D en riktig saftig pyttipanna när jag var hemma hos tjejerna. Självklart snodde jag med det receptet hem och lagade det här igår. Kan säga som såhär, när J tycker att maten är god. DÅ är det gott. Han ville ha det idag igen, men det kanske blir lite tjatigt och jag ville inte förstöra den maträtten också. För er som inte vet så är J den mest kräsna, fegaste människa jag vet vad gäller mat. Han äter mer eller mindre ingenting. jobbigt? Svar ja, men det är väl något jag får finna mig i om jag ska leva med det egget. :)

I veckan ska det sökas till högskolan. jag väntar bara på min pinkod som kommer med posten. sen är det klappat och klart. Risken är inte så stor att jag kommer in sådär direkt men ska iallafall söka en kurs som finns i programmet och hoppas jag kan ta den iallafall. Bra att ha det i bagaget. Jag är lite nervös och lite deppig över det, för det vore så himla trist om jag inte kom in. Vet ju inte riktigt vad jag ska göra isåfall. Men den som lever får se. :)

Och så har vi lilla Fräsen som varit dålig. Hon var en helt annan katt när jag kom hem från Öland. Gud så pigg hon blivit. Verkar även som att hon inte har behovet att slicka på betongen på balkongen heller längre, hon bara ligger där och luftar pälsen mest och solar!! :) Underbaraste fina tjejen. Hon äter dock fortfarande kortison och vi får helt enkelt se om hon kan klara sig utan. Minsta lilla grej och jag blir sååååå orolig. Så jag håller stenkoll på henne. Men hon busar och för liv och jag ser henne mest hela tiden. Hon ville tom. leka med mig igår. Knäppisen.. Hon fick iallafall vara med på bilden här idag. Visst är hon fin?

J då... Han har vart så ensam när jag vart borta och jag vet att han är så glad över att jag är hemma. Det är så roligt när han more or less hela vår tid tillsammans har sagt, nää, jag hatar att vara med folk, jag vill bara vara ensam. Jo, tjena. Han är så hooked och jag älskar honom otroligt mycket. 5 år tillsammans i sommar. Dock med en del avbrott och skit, men 2½ år då tillsammans på riktigt.. :) Jag är stolt över att få bära hans ring.

Veckan hemma på öland var välbehövlig och jag har haft mycket trevligt med tjejorna och familjen. Helt underbara är dem mina lovlys. Åker väl upp i maj igen då brorsan tar studenten och M fyller år. Tror jag får koka ihop något med tjejorna. En liten surprise sådär..

Nej, nu måsta jag försöka få ut vitlöken ur lyan. Stinker massa.. Tack Lady D för en underbart god maträtt. Det behövdes här hemma, haha!!

Kram lovlys

2 kommentarer:

Blogger ~Psycho Bitch~ sa...

Åhh vad kul att ni gillade den :D T.o.m. han den kräsne ;) hihi.. håller tummarna för att du kommer in på programmet och alltihopa

10 apr. 2009 19:45:00  
Blogger ~Psycho Bitch~ sa...

Kul att ni gillade den, kanske särskilt han den kräsna då ;) håller tummar för ansökning, katt och allt annat <3

10 apr. 2009 19:46:00  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida