torsdag 28 maj 2009

Sköna torsdag..

Hade jag gärna velat kalla den, men den blev allt annat än skön. Började bra med en god natts sömn och gott morgonkaffe och strålande solskenshumör. Jag var helt redo för att få iordning i sovrummet nu när det är tapetserat och klart. Men inte fan ville rummet vara med mig. Borren klarar inte väggen så jag får be svärmors man att komma hit med riktiga doningar så jag får upp den förbaskade tv'n på väggen och kan göra hål till min gardinfästen. SEN när det är gjort då kan jag flytta in grejerna igen. Detta ska f.ö. göras imorgon klockan 5. Det tackar vi Ray för. Det dyker upp foton när det är helt klart och städat.

Eftersom det är länge sen man gjorde en uppdatering här så kan jag väl berätta att jag var hemma på Öland ett par dagar i förra veckan. Kort visit, men en trevlig sådan. Väl hemma satte jag eld i baken på mig själv och satte genast igång med sovrummet. Målning, tapetsering och städning.

Och i förrgår fick jag ett MYCKET trevligt telefonsamtal. F-kassan ta mig fan ringde och sa att på fredag, då får du pengar. Sen när har dem gjort det. Himla trevlig var hon som ringde. Det tog inte bara 5½ månad. Nu var det för en gång skull inte deras fel utan snarare a-kassan som inte fick tummen ur. Men efter X antal samtal fick dem också tummen ur och sen gick det undan. Skönt. Dem kommer i rättan tid må jag säga.

Vi har den härligt återkommande cykeln som INTE vill bli lagad. Vi har bytt slangar o däck, men det vill sig inte. Imorgon ska jag ta den till bike-masters så får dem fixa den ordentligt åt mig. Måste ha en fungerande cykel.

Vikten som jag ettrigt kämpar med, går stadigt neråt. 4½ kg nu på 4 veckor. Jag bara väntar på att det ska säga stopp, men so far so good. Denna gången får det ta den tid det tar, och det är som sagt inte bra att ta mer än 1 kg/vecka. Så det går nog i ganska lagom takt. Jag har inte ätit något som helst godis på 4 veckor(förutom en snickers som jag avnjöt igår). Ingen cola, bara vatten. Bara mat och färsk frukt. Tack gode gud för sommaren och färska jordgubbar och färsk potatis. HELT underbart är det. Så det känns bra att jag kommit in någorlunda i bra vanor. En sak i taget.

Nu ska jag ta mig ett avsnitt av Rent hus, sen blir det sängen då det kommer bli en lång dag imorgon.

Hej hopp..

1 kommentarer:

Anonymous Liane sa...

härligt att få läggas lutfinishen på rummet alltid lika kul. Håller tummarna med vikten, jo tack ljuva sommaren för all frukt, nypotatis mmmmmm.

31 maj 2009 15:37:00  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida