söndag 31 maj 2009

Helgen förbi..

Och jag blir gaaaaaalen.

Det där förbannade jävla rummet blir ju aldrig klart och hela tiden händer det en massa onda saker. Hela det här bygget är skit. Vi kan inte sätta tv'n på väggen för hela skiten är smeck. Så otroligt jävla skit byggt. Så jag har fått tillbringa helgen med att planera om allting. Imorgon blir det en runda till K-rauta och köpa skruv och Biltema för ytterligare några konsoler. Det ska banne mig vara klart till onsdag, annars tar jag livet av någon.

Efter att ha tänkt ha en lugn ledig söndag så sket det sig också. Det blev tvunget att lappas i sovrummet då jag spacklade över hålen igår, måla mina hyllor som ska upp, och sen efter det tänkte jag ta det chill på balkongen i solen och värmen. Det var vad jag trodde, nog fan blir det stopp i avlopps helvetet i köket så rörmokar-Mia fick sätta in. Efter det blir jag tvungen att springa ner till bankomaten och slita ut en hundring så vi fick någon mat på bordet idag. Sen eftersom jag fick slita ner halva avloppssystemet i köket fick jag fixa rören i badkaret och eftersom jag gjorde det fick jag skura badkaret efter det. Herregud, alltid är det något och min enda lediga dag tills nästa helg rök åt fanders. Jag fick en timme på balkongen men inte mer :( Jag säger bara att det är tur att jag inte har tummen mitt i handen alltså för J hade minsann inte fixat det.

Nu är klockan närmare 20.30 och jag funderar på att smita ner till Malmborgs och köpa jordgubbar och tröstäta. Det är total stopp i hela lyan eftersom sovrummet är mer eller mindre överallt så jag kan ju inget annat göra. J sitter med den förbaskade GH guran och tror han äntligen pjunar mig. Men skulle inte tro det.. haha. Stackarn, han har slitit med det där i 2 dagar och så lycklig han är. Så jag avvaktar tills jag fått ordning i lyan innan jag sätter mig med guran och knäcker han igen.. Får han njuta av det ett par dagar till :P

Annars så har dagen bjudit på underbart väder och otroligt varmt och skönt har det varit. Mätte upp till 26 grader i skuggan och 35 i solen. Kallare inne än ute. Katterna har svettats lagom mycket och ligger helt utslagna överallt.

Nej, tvi vale, nästa Malmborgs och jordgubbar.

Hej hopp..

1 kommentarer:

Anonymous Liane sa...

ah e det det du gör om dagarna = ) vilket meck med avlopp & jävelskap. Det är ingen höjdare. Helgen bjöd på kanonväder, jag tillbringade den med att gräva jodå av alla de slag så gräva vad det bästa jag kom på = )

Hopaps allt ebra med dig gumman, saknar dig massor.

3 juni 2009 11:26:00  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida