måndag 6 juli 2009

Jag får gnälla nu...

För nu har alla haft åska och regn utom vi här nere i Malmö land. Jag kämpar med den konstanta huvudvärken pga. att luften är så himla klibbig och fuktig. Jag vill verkligen ha en urladdning nu. Jag flyr snart till bättre ställe.

Nu är det relativt länge sen som jag skrev. Tror inte så många bryr sig faktiskt egentligen, då alla säkerligen har bättre saker för sig i sommar värmen än att sitta och läsa blogg. Jag har det då i alla fall. Idag har det dock varit mulet (INGET regn) så jag passade på med en stund vid burken. Så då passar jag väl på att uppdatera också.

Dem flesta vet ju att jag har varit galet mycket i renoverings fas. Jag har gjort om både sovrum och vardagsrum. Vi gillade färgen i sovrummet så pass mycket att vi bestämde oss för den i vardagsrummet med. Det blev toppen tycker jag. Det enda som saknas är J's foton som ska printas ut, ramas in och sedan upp på väggen. Se bilder för att se resultaten.


Vardagsrum



Vardagsrum



Sovrum



Sovrum



Sovrum


Sen hade vi J's bror nere för en 2 veckor sedan. Han är lite galen, men ganska rolig. Så sista månaderna har det varit full rulle. Nu har jag dock tagit semester och sitter som på nålar i väntan på min högskoleansökan. Jag kommer med största sannolikhet inte in, då det är någon jävla fluga att söka till just socionom. Och eftersom arbetslösheten är hög har väl varenda jävel sökt till skolan. Men vi får se. Kommer väl vilken dag som helst nu.

Ska hem på en visit till Öland snart. Det ska bli skönt. Sola, bada och bara vara. Träffa tjejerna, hoppas dem kan då bara. Det blir antingen runt den 20e eller första helgen i augusti. Vet inte riktigt hur det blir med det. Jag måste även ta mig runt till lite andra ställen och besöka folk. Helsingborg och Jönköping bl.a. Måste ta mig tid och råd med detta.

Min kära sambo och fästman gör otroligt stora framsteg med sig själv här hemma. Det går verkligen framåt med hans "mående". Han blir bara bättre och bättre. Jag längtar så mycket till den dagen då han kan följa med mig hem till ön och träffa hela min familj samtidigt och såklart vännerna med. Är så stolt över min älskling och vill ju visa upp honom för de jag älskar.

Eftersom det är mitt eller vårt mål så innebär detta att någon av oss måste ta körkort. Det lutar åt att det blir jag. Så jag har börjat spara och snåla så jag kan köpa det förbaskade paketet på 30 lektioner + halka + teori = 10800:- = BILLIGT. Kommer jag in på skolan så kommer jag ha lite mera cashishar att spara.

Så, vår lille kisse, Fräsen. Har slutat med sin kortison. Snart en månad sedan och ännu inga återfall. Vi åkte in efter två veckor till veterinären, för nytt blodprov, men det var inga problem alls. Hon slickar dock på Balkan (balkongen/betongen) igen, men ingen vet varför. Något hon fått för sig. Knäpp är hon. Vi håller tummarna för att detta går vägen.

Svärmor drog på semester till franska rivieran. Bilade ner med sin man. Hoppas dem har det riktigt gott där nu. Hade inte bangat på en utlands-semester själv. hade ju varit skönt ;)

Nej, nu blir det film och sen kudden.

1 kommentarer:

Anonymous D sa...

Härligt det låter, körkort är alltid bra =) jättefint ni fått det hemma också, jag har gett upp det där med bloggande, har inte tid :P

7 juli 2009 10:48:00  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida